لاو سینما : سینمای ایران و جهان

البته این موفقیت فاقد نکات منفی نبوده که همین موارد می‌تواند آینده این مسابقات را تحت تأثیر قرار بدهد.

آخرين به روز رساني : دوشنبه 28 آبان 1397


کل مطلب : 4660 مطلب / کل بازديد : 668,8551
تبليغات

خرید بلیت شعله ور
خرید بلیت یک کیلو و بیست و یک گرم
خريد بليت چراغ های ناتمام
خرید بلیت داش آکل
خرید بلیت تنگه ابوقریب
خرید بلیت پشت دیوار سکوت
خرید بلیت خرگیوش





موضوع : تلویزیون
کد مطلب : 4649
تاريخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397 - 20:57

در شبکه‌های مشهور بین‌المللی مسابقاتی برگزار می‌شود که اغلب قالب ثابتی دارند. یک چهره مشهور مجری برنامه می‌شود و هربار یکی از اقشار جامعه در مقابل وی قرار می‌گیرد. سؤالاتی از حوزه‌های مختلف پرسیده می‌شود و شرکت‌کننده با هر پاسخ صحیح مقداری پول برنده می‌شود. غالب این مسابقات استاندارد مشخصی دارند و حتی دکور، گرافیک و موسیقی ثابتی برای آن‌ها استفاده می‌شود. نمونه مشهور این مسابقات در ده‌ها کشور اجرا می‌شود.

در سال‌های اخیر تلویزیون کشورمان به دلایل مختلف دچار ریزش مخاطب قابل توجهی شده بود. برای بازگشت دوباره مخاطبان به سمت رسانه ملی راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها تولید برنامه‌هایی جذاب در قالب مسابقه است. این مسابقات اگر با شیوه سنتی باشند احتمالاً طبق معمول با شکست مواجه خواهند شد پس تولید آن‌ها نیاز به یک بازنگری اساسی دارد. مدیران تلویزیون در ماه‌های اخیر دست به اقدامی جدید زده‌اند که ظاهراً یک اتفاق نیست و باید آن را یک تاکتیک دانست. قرار است چهره‌ها به اجرای برنامه‌ها (خصوصاً مسابقات) ورود کنند. این اقدام چند امتیاز دارد؛ اول این که باعث جلب توجه مخاطب به این برنامه‌ها می‌شود. نکته بعد این که به طور سنتی سلبریتی‌ها به همراه خودشان اسپانسر می‌آورند و تلویزیون هم از این اتفاق استقبال می‌کند. «برنده‌باش» با اجرای آقای محمدرضا گلزار، «هفت در سه» با اجرای آقای دانیال عبادی و «پنج ستاره» با اجرای آقای حمید گودرزی، از جمله این مسابقات هستند. دراین بین مسابقه برنده باش و پنج ستاره موفق‌تر بوده‌اند. البته این موفقیت فاقد نکات منفی نبوده که همین موارد می‌تواند آینده این مسابقات را تحت تأثیر قرار بدهد.

 

مطالب مرتبط
مطلب زنده
پربازديد